Позакласні заходи з географії


БРЕЙН-РИНГ для учнів 6 класу «З картою до зірок»

Мета:  формування інтересу учнів до географії та інших природничих наук; спонукати учнів до самостійного вивчення природних явищ і проведення спостережень; ознайомити з цікавими фактами із життя відомих науковців та  дослідників; розвивати логічне мислення та розширювати світогляд учнів.
Обладнання: фото, плакати, роздавальний матеріал, глобуси, карти півкуль.
Правила гри:
Гра складається з 5 раундів. Питання задаються кожній команді окремо, на розмірковування час в залежності від питання в кожному турі різний, якщо відповіді немає  команда має право звернутися до своїх вболівальників. За порушення правил, викрикування і т. п. нараховуються штрафи ( - 1 бал).
І раунд «Розминка» – загадки, пов’язані з астрономічними явищами та небесними об’єктами    (1 бал за правильну відповідь).
ІІ раунд « Морська пошта» - основні питання (2 бала за відповідь).
ІІІ раунд « Бліц – турнір» - учасникам змагань по черзі задаються 8 питань, відповідь на які треба дати миттєво. За правильну відповідь нараховується 1 бал.
ІV раунд «Конкурс капітанів» - капітани виходять і відповідають на 4 питання по 2 бали кожне, капітан має право на 1 підказку команди.
V раунд «Бумеранг» - команди мають змогу загадати по 1 питанню один одному. Кожна команда готує заздалегідь окремі питання для супротивників (1бал).
Після V раунду поки журі підраховує бали,обирає переможців проводиться гра з залом. Ведучий пропонує спробувати свої сили гостям, дає завдання та обирається переможець. Команди отримують грамоти, подарунки, відмічається найкращий капітан, найкращий гравець, найкращий вболівальник.
                                                           ХІД ГРИ
Вступне слово вчителя.
Вітаю друзі вас в цій залі, як добре що ми зібрались з вами.
Вже незабаром закінчення навчання, здійснились майже всі добрі сподівання.
Сьогодні ми з картою досягнемо  зірок, до них повірте лише крок.
В географічному змаганні ви дайте вірні відповіді на запитання.
Ведучий учень(ця):
Безмежжя Всесвіту й холодний блиск зірок, 
Краса туманностей й могуть чорних дірок,
 
Супутники й незлічені
 планети, 
Пульсари, астероїди, комети,
 
Їх загадковість манить й спокушає,
 
Над думами учених владу має,
 
Бо
 космос – наше джерело законів, 
Не знаючи його – живем без перепонів,
 
Але Земля – піщинка у пустелі,
 
Й єдине місце людської оселі,
 
І вивчення простору нам не зашкодить,
 
Бо світ наш у космос незвіданий входить…                                                             
Вчитель: Шановні учасники і гості брейн-рингу «З картою до зірок»  хочу представити   вам    поважне  журі  у складі…………..
У нас сформувались 3 команди. Прошу капітанів представити свої команди (назва, девіз, імена або прізвища учасників, вболівальників).
Перед початком гри познайомимось з правилами. 
Гра складається з 5 раундів. Під час гри в залі зберігається тиша. Відповідає тільки один учасник . Питання задаються кожній команді окремо, на розмірковування надається час, в залежності від питання в кожному раунді  різний час, якщо відповіді немає,  команда має право звернутися до своїх вболівальників 2 рази. За порушення правил поведінки , викрикування та підказки …нараховуються штрафи (- 1 бал). Після V раунду поки журі підраховує бали, обирає переможців проводиться гра з залом. Ведучий пропонує спробувати свої сили гостям, дає завдання та обирається переможець. Команди отримують грамоти, подарунки, відмічається найкращий капітан, найкращий гравець, найкращий вболівальник. Бажаю всім успіху. 
Ведучий учень:
І раунд «Розминка» – загадки, пов’язані з астрономічними явищами та небесними об’єктами (1 бал за правильну відповідь).
 А команда –
            Понесе нас до зірок,
Полетить вона далеко
На Венеру і на Марс
Ця космічна ……. (ракета)
Б команда –
Роздивитися мікроб
Допоможе мікроскоп,
А вивчати зорі щоб,
Треба мати…….(телескоп)
В команда-
Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає,
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає
Променисте …….(сонце)
А команда –
Ті-ті-ті… Його сигнали
В морі судно наздогнали.
Капітан повинен знати
Звідкіля штормів чекати.
Де цунамі може бути.
А пильнує це …….(супутник)
Б команда –
В       небі   куля  вогняна,
          Має  довгий хвіст вона,
То не зірка, не планета,
Здогадалися?.......(комета)
В команда-
          Він   здалеку      прилітає,
          Оболонку  чорну         має
          То    його  надійний    щит.
          Звуть його….. (метеорит)
Вчитель:
ІІ раунд « Морська пошта» - основні 2 питання ( 2 бала за відповідь.)
Ти знаєш, як зітхає океан?
Як хвиля стомлено накочує на хвилю?
Пройшовши не одну безкрайню милю принесла нам листа.
«Просимо кожного нам допомогти знайти важливі об’єкти планети Земля, для створення нашої карти. Ми не знаємо назв, хоча маємо їх координати».
Кожна команда отримує завдання від морської пошти на вирішення вам дається 3 хвилини. За координатами знайти об’єкт.
А команда – 
1. З якого міста відправились герої роману « Таємничій острів» у подорож на     
 повітряній кулі  якщо  координати його 38º півн.ш.,78º зх.д. 
 2. Цей острів має декілька назв  – Рапа – Нуі, Вайгу, але найчастіше його називають по-  іншому… Як? Координати острова 27º півд.ш., 109º зх.
Б команда –               
1. Африканці називають цю гору «Горою божества холоду». Визначте її, координати гори   півд.ш., 38º сх.д. 
 2.
Капітан Грант потерпівши кораблекрушіння зумів добратися до острову
з координатами  20º півд.ш., 159º  зх.д.  Назвіть острів.
В команда --   
1. Шхуна «Пілігрим» знаходилась під 44º півд.ш., 175º зх.д. В  якому океані та на які  острови потрапили герої роману «П’ятнадцятирічний капітан».
2. У 1896 році англійський дослідник Давід Лівінгстон  здійснив відкриття в точці  18º півд.ш., 26º сх.д.
ІІІ раунд« Бліц – турнір». Команди по черзі  відповідають на 8 питань, відповідь на які треба дати миттєво. За правильну відповідь нараховується 1 бал.
Учень:
А команда:
1. Чому корінних мешканців Америки називають індіанцями? (Колумб думав, що Америка -  це Індія)
2. Назвіть найвищу точку Євразії. (Джомолунгма, Еверест)
3. Назвіть природний супутник Землі. (Місяць)
4. По морю йде, йде, а на берег вийде - тут і пропаде.(хвиля)
5. Найбільше озеро світу. (Каспійське)
6. Столиця якої держави знаходиться на «Гринвіцькому» меридіані? (Великої Британії)
 7. День осіннього рівнодення.(23 вересня)
 8. Найдовша  річка світу.(Ніл)
Вчитель:
Б команда:
1. Назвіть найвідоміше всім сузір'я. (Велика Ведмедиця.)
2. Сама вода і по воді плаває. (крига)
3. Назвіть найбільший острів Землі. (Гренландія)
4. День весняного рівнодення. (21 березня)
5. Найглибше озеро світу.(Байкал)
6. Назвіть найдовшу паралель Землі. (екватор)
7. Останнім відкрили материк.(Антарктиду)
8. Яка протока носить ім’я відомого пірата.(Дрейка).
Учень:
В команда:
1. Назвіть море, що лежить серед трьох земель.(Середземне)
2. Край видно, але дійти до нього неможливо.(горизонт)
3. Найбільша  річка України.(Дніпро)
4. День літнього сонцестояння.(22 червня)
5. Найповноводніша річка світу.(Амазонка)
6. Відлік географічної довготи ведеться від якого меридіану.(нульового, Гринвіцького) 
7. Третя планета від Сонця.(Земля)
8. Перший космонавт Землі.(Гагарін)
Вчитель:
ІV раунд «Конкурс Капітанів»
Капітан А:
1. Чи Можна на місячній поверхні орієнтуватися за допомогою компасу? (Ні)
2Скільки часу горітиме сірник на місяці? (Ні скільки)
3. На який природний предмет найбільше схожа наша Земля по своїй внутрішній будові? (Яйце)
4. На честь кого названа планета Нептун? имського бога - покровителя моря)
Капітан Б:
1. Чи можна послухати музику на місяці? (Ні)
2. На честь кого названа планета Марс? (Римського бога війни)
3. Якої форми набуває будь-яка рідина в невагомості?  (Шар)
4. Чому усі предмети падають на землю?  (Діє сила тяжіння) 
Капітан В:
1. Як називається наша галактика? (Чумацький Шлях)
2. З якого ковша не п'ють, не їдять, а тільки на нього дивляться? (Великої Ведмедиці)
3. Яка зірка найближча до землі? (Сонце)
4. На честь кого названа планета Венера? (Римської богині вроди)
Вчитель:
V раунд « Бумеранг»  - питання командам від команд
                                          А – Б,В.  Б – А,В.    В – А,Б.
Учень:
Гра з глядачами: Поетична зупинка. Вам потрібно підібрати риму до поданих слів
Капітан –
Порт –
Екватор –
Карта –
Знання –
Наука –
Земля –
Океан –
Острів –
Африка –                               
Журі:
Підведення підсумків :
- оголошення і нагородження переможців.



Географічна вікторина «Чи знаю я географію…»

                                                     1 раунд «Географи-мовознавці»
(Учасники визначають географічний об’єкт і записують його на дошці. Враховуються географічні та граматичні помилки) 
1. Одне з найвологіших місць на планеті, у 1947 р. зафіксовано 24 326 мм опадів. «Місто дощів» - містечко на північному сході Індії. (Черапунджі)
2. Найвища вершина Африки (Кіліманджаро)
3. Іменем якого мореплавця у Західній півкулі названо частину світу? (Амеріго Веспуччі)
4. Найвища вершина світу (Джомолунгма)
5. Острів на сході материка Північна Америка (Ньюфаундленд)
6. Найповноводніша річка США  (Міссісіпі)
7. Протока між Червоним морем та Індійським океаном (Баб-ель-Мандебська)
8. Найвища точка Кримських гір (Роман-Кош)
2 раунд «Пояснити слово»
(Учасники витягують по черзі картки, де написані слова і без підготовки пояснюють їх)
1. Пампа – рівнина в Південній Америці.
2. Циклон – повітряна маса, що обертається проти годинникової стрілки, з Н тиском в центрі.
3. Австралія – найменший материк.
4. Гілея – вологі екваторіальні ліси Африки.
5. Полонини – гірські луки Карпат.
6. Полюс – крайня північна і південна точка Землі.
7. Еверест – друга назва Джомолунгми.
8. Еребус – вулкан в Антарктиді.
9. Платформа – древня стійка ділянка Землі.
10. Крік – ріки в Австралії, що пересихають.
11.Бумеранг – зброя австралійських аборигенів.
12. Пігмеї – низькорослі жителі Африки.
13. Полюс недоступності – найвіддаленіша від узбережжя точка в Антарктиді.
14. Піранья – найкровожерливіша риба Амазонки.
15. Маїс – південноамериканська кукурудза.
16. Буддизм – релігія.
3 раунд «Вірю – не вірю»
(Завдання ставиться кожному учаснику по черзі. Відповідь пояснюється)
Чи віриш ти, що …
1. В Ісландії круглий рік вирощують помідори і квіти? (Вірю - використовують термальні води для опалення теплиць)
2. Азовське море – наймілкіше море світу? (Вірю – середня глибина становить 7,4 м, а максимальна – 15 м)
3. Символом столиці Данії – Копенгагена є скульптура Діда Мороза? (Не вірю – символом міста Копенгагена є фігура Русалоньки)
4. Розжарена речовина, що виливається на поверхню з кратера вулкана називається магмою (Не вірю – це лава)
5. Найбільшу тварину Африки – слона називають «водяним конем»? (Не вірю – «водяним конем» називають бегемота)
6. Австралію називають великим природним заповідником? (Вірю – на материку збереглися унікальні види тварин)
7. В Україні є власна «Венеція»? (Вірю – це містечко Вилкове в дельті Дунаю в Одеській області)
8. Американська Статуя Свободи має не американське походження? (Вірю – символ американської демократії подарував уряду США уряд Франції до сторічного ювілею проголошення незалежності)
9. На картах Північної Америки в XVI ставили помітку «Непотрібні землі» (Вірю – там не було золота)
10. Фінляндія – країна гір (Не вірю – Фінляндія – країна озер)
11. Найпотужніша тепла течія біля берегів Австралії – Гольфстрім (Не вірю – Гольфстрім – в Атлантичному океані)
12. Канал, що розділяє Північну та Південну Америку – Суецький (Не вірю – Панамський)
4 раунд  «Географія + література»
(Учасники відгадують, які географічні назви, терміни і поняття зустрічаються в цих прислів’ях)
1. Язик до … доведе (Києва)
2. Загинув, як швед під … (Полтавою)
3. Не зразу … будувалась  (Москва)
4. Не все те …, що блищить (золото)
5 раунд  «Географічні об’єкти»
(Один учасник команди за допомогою пояснень іншого учасника відгадує географічний об’єкт. У другого учасника карточка з об’єктом і його назвою)
Команда 1
Команда 2
Море – Чорне
Море – Червоне
Гори – Карпати
Гори – Кримські
Планета – Венера
Планета – Марс
Низовина - Амазонська 
Низовина – Причорноморська
Вулкан - Фудзіяма
Вулкан – Гекла
Річка – Ніл
Річка - Дніпро
Країна – Франція
Країна – Бразилія
Столиця – Лондон
Столиця – Москва
Материк – Африка
Материк – Австралія
Дерево – баобаб
Дерево – смерека
Тварина – кенгуру
Тварина – слон
Дослідник – Христофор Колумб
Дослідник – Фернан Магеллан
Релігія - християнство
Релігія – іслам
Озеро - Чад
Озеро - Байкал
6 раунд  «Статистика»
(Учасник отримує картку із числами та повинен назвати географічні об’єкти, що відповідають їм)
Команда 1
Відповідь
Команда 2
Відповідь
11022 м
Глибина Маріанської западини
8848 м
Висота Джомолунгми
1545 м
Висота гори Роман-Кош
15 м
Глибина Азовського моря
603,7 км2
Площа України

21 %
Кисню в атмосфері
24 год.
Доба

900 пн. ш.
Пн. полюс
30,3 млн. км2
Площа Африки
14 млн. км2
Площа Австралії
76 млн. км2
Площа Індійського океану
176 млн. км2
Площа Тихого океану
00 ш.
Екватор

2061 м
Висота Говерли
 7 раунд  «Цікавинка»
(Учасник, отримавши картку із назвою країни, має розповісти про неї щось цікаве)
Франція, США, Канада, Україна, Японія, Бразилія, Велика Британія, Індія, Єгипет. 
Визначення переможця



Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Дистанційне навчання Цікаво попрацювати можна тут: https://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&tool= Ш...